NettoPlan

Veel gestelde vragen NettoPlan

Waarom doet u het anders met NettoPlan?

Wij doen het anders, omdat wij vinden dat de traditionele wijze van verzekeren met ingebouwde (verborgen) provisie niet transparant is.

Wat doet u anders met NettoPlan?

Wij bieden alle schadeverzekeringen voor onze zakelijke klanten netto aan, dus zonder ingebouwde provisie, waardoor het verzekeringsproduct zelf flink goedkoper wordt. Met NettoPlan betalen klanten ons alleen voor onze verrichte werkzaamheden, niet meer en niet minder. 

Hoe doet u dat?

Als wij adviseren en een polis afsluiten voor onze klant, dan verzoeken wij de verzekeraar om de polis(sen) netto op te maken, dus zonder ingebouwde provisie.

Ga ik met het NettoPlan meer betalen, bij extra polissen?

Nee, u gaat met het NettoPlan-abonnement niet meer betalen bij extra polissen. De kosten van het abonnement zijn namelijk niet afhankelijk van het aantal polissen. Hiermee bevestigen wij, dat elke vorm van 'verkoop-gedreven-productie' uitgesloten is. Uw belang is ons belang.

Hoe bepaalt u de hoogte van het NettoPlan-abonnement?

De hoogte van het NettoPlan-abonnement is afhankelijk van de grootte van het bedrijf. Een groot bedrijf betaalt daarom meer dan een klein bedrijf.

Hoe zit het NettoPlan in elkaar?

Met NettoPlan zorgen wij dat de onzekere gebeurtenissen, zoals polisadministratie en schadebehandeling, binnen onze backoffice voor u zijn afgedekt in een vast abonnement. Eventuele extra werkzaamheden, dus vooraf zekere zaken, zoals inventarisatie, analyse, offerte- en advieswerkzaamheden, doen wij op uurtarief.

Hoe is de nazorg geregeld?

Nazorg zit standaard in de kosten van het NettoPlan-abonnement en bestaat uit een jaarlijks onderhoudsbezoek bij de klant, waarvoor wij een dagdeel reserveren, om samen met u op uw bedrijf alle lopende zaken door te nemen.

Kunnen er onverwachte kosten optreden?

Nee, normaliter kunnen er geen onverwachte kosten optreden. Advieswerkzaamheden gebeuren altijd na overleg en akkoord van de klant. Alle backofficewerkzaamheden, zoals administratie van bestaande polissen en schadebehandeling, zitten standaard in het NettoPlan-abonnement. Mocht plotseling bij een vervelende schade persoonlijk contact ter plekke wenselijk zijn, dan brengen wij die extra uren in rekening.

Wat krijg ik met NettoPlan?

Na ons bezoek inventariseren wij uw bestaande polissen en maken de kosten van provisie in de polissen inzichtelijk voor u. In dit overzicht ziet u ook direct de besparingen met ons NettoPlan. Als u daarna akkoord gaat met onze nieuwe wijze van werken, ontvangt u een opdrachtbevestiging en de bijbehorende documenten, waarin wij onze werkzaamheden en kosten duidelijk specificeren. Geen “kleine lettertjes” dus.

De wetgever kent toch al een provisieverbod?

Ja, de wetgever kent vanaf 1 januari 2013 voor nieuw afgesloten producten, zgn. complexe producten, een provisieverbod. Complexe producten zijn o.a. hypotheek, pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekering. Deze producten mogen vanaf die datum niet meer nieuw met provisie worden afgesloten. Binnen ons NettoPlan beperken wij het netto maken niet alleen tot deze complexe producten; wij hanteren het tevens voor alle zakelijke schadeverzekeringen.

Hanteert u met NettoPlan langdurige contracten?

Nee, wij zijn van mening dat onze samenwerking alleen kan bestaan bij wederzijdse tevredenheid. Als u tevreden bent loopt het NettoPlan gewoon door. Bent u ontevreden, of wilt u wat anders, dan kunt u het abonnement maandelijks opzeggen.

Als ik een nieuwe verzekering afsluit, moet ik dan betalen?

Als u een nieuwe verzekering nodig hebt, dan betaalt u alleen de éénmalige kosten voor de inventarisatie, analyse, offerte en aanvraag van deze nieuwe verzekering op uurtarief. Nadat deze nieuwe verzekering loopt, valt hij standaard onder het NettoPlan-abonnement, zonder extra kosten.

Als ik een verzekering niet afsluit, moet ik dan ook betalen?

Als u door ons onderzoek laat doen (inventarisatie en analyse van risico’s) voor een eventuele nieuwe verzekering, maar u sluit deze uiteindelijk niet af, dan betaalt u deze extra kosten op basis van uurtarief. Immers, een conclusie om geen verzekering te nemen is ook een advies.

Als ik een bestaande verzekering of een collectief contract in NettoPlan opnieuw op premie en/of voorwaarden wil laten controleren, hoe gaat dat?

Als u opnieuw een inventarisatie, analyse, advies en/of offerte wilt ontvangen voor een bestaande polis of collectief contract, dan geschieden deze extra werkzaamheden op uurtarief. Wij proberen vooraf een inschatting te maken van het aantal benodigde uren.

Is NettoPlan duur?

Nee, NettoPlan is in onze praktijk zeker niet duur. Wij besparen bij aanvang met het NettoPlan-abonnement al snel 10% op alle verzekeringskosten. Na inventarisatie en analyse kan dit voordeel nog oplopen. Besparingen van 20 – 40% zijn in onze praktijk geen uitzondering. Klanten waarderen onze besparingen, maar hechten nog meer waarde aan onze transparante wijze van werken en hoogwaardig advies.

Wanneer ga ik besparen met NettoPlan?

U gaat direct besparen, zodra de polissen netto gemaakt kunnen worden. Door de kortere contractstermijnen kan dat tegenwoordig snel. Wij regelen dit voor u en controleren de gehanteerde termijnen.

Kan ik mijn verzekeringen, die ik elders heb afgesloten, ook door jullie laten beheren?

Ja, polissen die niet via ons (agentschap) lopen, maar bijvoorbeeld rechtstreeks bij een verzekeraar, kunnen ook binnen ons NettoPlan opgenomen worden. Wij hebben geen financieel belang bij het beheren van een extra polis binnen ons NettoPlan-abonnement en zijn zo flexibel.

Doet u met NettoPlan alleen zaken met verzekeraars waarvan u zelf een agentschap hebt?

Nee, wij kunnen met NettoPlan ook gebruik maken van andere aanbieders zoals “direct writers” als Centraal Beheer, TVM Verzekeringen, etc. Indien gewenst betrekken wij deze partijen ook in ons advies.

Is NettoPlan transparant?

Ja, NettoPlan is geheel transparant. Er zijn geen kleine lettertjes en alle werkzaamheden worden door ons bijgehouden.“What you see, is what you get”. Ook zijn wij transparant in verslaglegging. Van ieder onderhoudsbezoek maken wij een gespreksverslag, waarvan u direct een kopie ontvangt voor uw eigen administratie. Zo zijn we beiden op de hoogte wat is afgesproken en wat uw wensen zijn.

Is NettoPlan eerlijk?

Onze klanten zijn van mening dat NettoPlan een transparant en eerlijk concept is. Als klant betaalt u ons namelijk alleen wat u aan werkzaamheden afneemt, niet meer en niet minder. Dit in tegenstelling tot het oude provisiesysteem, waarbij er een traditionele solidariteit bestaat en grote klanten meebetalen aan de onkosten van kleine klanten.

Is feedback van klanten gewenst?

Jazeker! Zonder feedback hadden wij NettoPlan niet zo kunnen ontwikkelen. NettoPlan is geheel in samenspraak met bestaande en nieuwe klanten tot stand gekomen. Graag ontvangen wij feedback om onze dienstverlening nu en in de toekomst verder te optimaliseren.