RiskPlan

Veel gestelde vragen RiskPlan

Waarom doet u het anders met RiskPlan?

Wij doen het anders, omdat wij vinden dat het nemen van risico’s op een betere manier kan. Veel ondernemers brengen zakelijke verzekeringen bij verzekeraars onder, zonder eerst alle risico’s in kaart te hebben gebracht.

Wat doet u anders met RiskPlan?

Wij bieden met RiskPlan een risicoanalyse aan, waarmee de ondernemer alle risico’s binnen zijn onderneming goed in beeld krijgt.  Van daaruit kan de ondernemer beslissen welke risico’s hij zelf wil en kan lopen en welke risico’s verzekerd moeten worden.

Hoe zit het RiskPlan in elkaar?

Met het RiskPlan krijgt u alle risico’s binnen uw bedrijf uitstekend in beeld en ontvangt u een risicoanalyserapport, waarin duidelijk wordt aangegeven:

  • Welke risico’s uw organisatie loopt;
  • Welke risico’s voldoende zijn afgedekt;
  • Welke risico’s de nodige aandacht moeten hebben.
Hoe is de nazorg geregeld?

Tijdens het jaarlijks onderhoudsbezoek bij de klant, toetsen wij samen de uitgangspunten en stellen daar waar nodig het RiskPlan bij. Hiermee is uw risicomanagement “up to date”.

Wat krijg ik met RiskPlan?

Wanneer u gebruik maakt van ons RiskPlan, ontvangt u drie zaken:

  • Inventarisatie: in een persoonlijk gesprek inventariseren wij de  risico’s;
  • Analyse: een overzicht van alle risico’s die aanwezig kunnen zijn;
  • Rapport: een risicomanagementrapport met daarin aangegeven welke risico’s goed zijn geregeld en welke risico’s aandacht verdienen.
Hanteert RiskPlan langdurige contracten?

Nee, wij zijn van mening dat onze samenwerking alleen kan bestaan bij wederzijdse tevredenheid. Als u tevreden bent, loopt het RiskPlan gewoon door. Bent u ontevreden, of wilt u wat anders, dan kunt u maandelijks opzeggen.

Is RiskPlan voordelig?

Ja zeker, de kans is groot dat deze aanpak voordelig is voor de ondernemer. Onnodige verzekeringen en dekkingen worden hiermee voorkomen en onbegrepen risico’s worden vooraf in kaart gebracht.

Wat is het verschil met een QuickScan?

Binnen onze NettoPlan dienstverlening bieden wij standaard een QuickScan aan. Met deze QuickScan brengen wij bij aanvang van NettoPlan, verbeteringen of mogelijke extra besparingen op het huidige verzekeringspakket in beeld. Met RiskPlan gaan wij een stap verder. Uitgangspunt daarbij zijn  niet de verzekeringen, maar de risico’s die een onderneming loopt.

Is RiskPlan transparant?

Ja, RiskPlan is geheel transparant, “what you see, is what you get”, geen kleine lettertjes en alle werkzaamheden worden door ons bijgehouden. Ook zijn wij transparant in verslaglegging. Van ieder onderhoudsbezoek maken wij een gespreksverslag, waarvan u direct een kopie ontvangt voor uw eigen administratie. Zo zijn we beiden op de hoogte welke risico’s besproken zijn en wat is afgesproken.

Wat biedt u met het RiskPlan?

Met onze andere aanpak helpen wij de ondernemer verantwoord zijn bedrijfsrisico’s te managen, zonder belang te hebben bij de verkoop van verzekeringen. Als u een verzekering nodig heeft, dan kunnen wij u daarbij helpen via ons NettoPlan. En omdat wij bij de verkoop van een verzekering geen financieel belang hebben, kunnen wij u daadwerkelijk onafhankelijk van dienst zijn.

Is feedback van klanten gewenst?

Jazeker! Zonder feedback hadden wij RiskPlan niet zo kunnen ontwikkelen. RiskPlan is geheel in samenspraak met bestaande en nieuwe klanten tot stand gekomen. Graag ontvangen wij feedback om onze dienstverlening nu en in de toekomst verder te optimaliseren.